پرطرفدارترین خلاصه کتاب های بوکاپو (این ۱۰ خلاصه را به هیچ وجه از دست ندهید)

آیا دوست دارید، بدانید که این روزها مردم بیش از همیشه درگیر چه مسائلی هستند و دنبال جواب چه سؤال‌هایی در کتاب‌ها می‌گردند؟ برای این کار می‌توانید این مقاله از مجله بوکاپو را بخوانید تا با پرطرفدارترین خلاصه کتاب های بوکاپو آشنا شوید. احتمالاً یک یا چند مورد از دغدغه‌های امروز شما نیز لابه‌لای خلاصه کتاب‌های زیر پیدا می‌شود.

با پرطرفدارترین خلاصه کتاب های بوکاپو آشنا شوید

مطالعه خلاصه کتاب مزایای زیادی دارد. خلاصه‌ها می‌توانند در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کنند و شما را با عصاره و لب مطلب کتاب‌ها آشنا کنند.

علاوه‌بر‌این از آنجایی که در بوکاپو علاوه‌بر خلاصه متنی، خلاصه کتاب به‌صورت صوتی نیز در دسترس است، به افراد کمک می‌کند تا بتوانند همزمان با انجام کارهای دیگر به کتاب‌ها نیز گوش کنند و آگاهی خود را افزایش دهند.

خلاصه کتاب‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، ۱۰ مورد از پرطرفدارترین خلاصه کتاب های بوکاپو است. اگر هنوز نمی‌دانید چه خلاصه‌ای را در لیست مطالعاتی خود قرار دهید، ۱۰ کتاب زیر می‌تواند یک شروع خوب برای شما باشد.

بی حد و مرز

چگونه عملکرد مغزتان را بهتر کنید و یادگیری خود را بهبود ببخشید؟ جواب این سؤال را از کسی بپرسید که خودش سال‌ها با مسئله یادگیری دست‌وپنجه نرم می‌کرد ولی برای بهبود آن جنگید تا به جایی  رسید که توانست یک مؤسسه یادگیری تأسیس کند.

به گفته نویسنده این کتاب فضای ذهن ما نامحدود و بی‌حد و مرز است، فقط باید یاد بگیریم، چگونه می‌توانیم آن را به فعلیت برسانیم. در این مسیر دو مانع وجود دارد؛ مانع درونی و مانع بیرونی. مانع بیرونی استفاده بیش از اندازه از فناوری‌هاست و مانع درونی شامل موارد زیر می‌شود:

  • باورهای محدودکننده؛
  • موانعی که در انگیزه افراد وجود دارد؛
  • روشی که استفاده می‌شود.
خلاصه کتاب بی حد و مرز
مغزتان را بهبود ببخشید و همه چیز را سریع‌تر بیاموزید
جیم کوییک
در ۴۳ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب بی حد و مرز

نویسنده درباره هر یک از این موارد به تفصیل توضیح می‌دهد و راهکار‌هایی برای حل این مسائل ارائه می‌‌کند. اگر به مسائل یادگیری و حافظه علاقه دارید، علاوه‌بر این کتاب می‌توانید کتاب ‌های یادگیری یادگیری و حافظه نامحدود را نیز مطالعه کنید.

شجاعت

تو کندذهنی! تو دوست‌داشتنی نیستی! تو لیاقت یک زندگی خوب را نداری! همه‌اش تقصیر توست! اگر مدام این حرف‌ها را به خود می‌زنید، بدون لحظه‌ای درنگ این کتاب را بخوانید.

دبی فورد در شجاعت که یکی دیگر از پرطرفدارترین خلاصه کتاب های بوکاپو است، از تمام سختی‌هایی که کشیده است، از اعتیاد، ازدواج ناموفق، سرطان و… صحبت می‌کند و دلیل همه مشکلاتش را یک چیز می‌داند: «ترس».

خلاصه کتاب شجاعت
چیره شدن بر ترس و برانگیختن اعتماد به نفس
دبی فورد
در ۳۶ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب شجاعت

دبی فورد از یک مبارز شجاع صحبت می‌کند که درون هر فرد وجود دارد که درواقع نوعی از بودن است. او در این کتاب به شما چندین راهکار یاد می‌دهد تا به این مبارز شجاع کمک کنید.

نویسنده کتاب‌های اثر سایه و  نیمه تاریک وجود این بار با نوشتن کتاب شجاعت می‌خواهد به شما بیاموزد که به پذیرش خود دست یابید و اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید.

مزرعه حیوانات

همه چیز از آنجایی شروع می‌شود که خوکی در یک مزرعه خواب آزادی حیوانات را می‌بیند و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا با شورش و انقلاب از زیر یوغ انسان خارج شوند.

حتی اگر به کتاب داستانی علاقه ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً این کتاب را بخوانید؛ چراکه این کتاب نه‌تنها یکی از پرطرفدارترین خلاصه کتاب های بوکاپو است، بلکه یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها در جهان نیز محسوب می‌شود.

خلاصه کتاب مزرعه حیوانات
داستانی درباره سیاست
جورج اورول
در ۳۵ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب مزرعه حیوانات

شما با مطالعه این کتاب روند شکل‌گیری یک انقلاب، نحوه ایجاد کودتا، استفاده از پروپاگاندا و روند شکل‌گیری حکومت‌های خودکامه را مشاهده می‌کنید.

مزرعه حیوانات یکی از پرطرفدارترین خلاصه کتاب های بوکاپو

قدرت بی قدرتان

با مطالعه کتاب قدرت بی‌قدرتان با حکومت پساتوتالیتار آشنا می‌شوید و می‌بینید که چنین حکومتی دارای چه ویژگی‌هایی است. اما از آن مهم‌تر با مفهومی آشنا می‌شوید که نام کتاب از آن برداشته شده است.

این کتاب از قدرتی صحبت می‌کند که بی‌قدرتان جامعه از آن بهره می‌برند و ممکن است خودشان نیز از آن بی‌خبر باشند. اما همین قدرت به آن‌ها کمک می‌کند تا از زیر یوغ حکومت‌های پساتوتالیتار خارج شوند و به آزادی برسند.

خلاصه کتاب قدرت بی قدرتان
چطور بی‌قدرتان نظام اروپای شرقی را تغییر دادند؟
واتسلاف هاول
در ۲۶ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب قدرت بی قدرتان

توتالیتاریسم

واژه توتالیتاریسم این روزها زیاد به گوش ما می‌خورد. شاید به همین دلیل است که این کتاب به یکی از پرطرفدارترین خلاصه کتاب های بوکاپو تبدیل شده است.

شما در این کتاب با هانا آرنت، کسی که خود تحت سلطه حکومتی تمامیت‌خواه زندگی کرده است، همراه می‌شوید تا به شما بگوید که یک جامعه توتالیتار چگونه شکل می‌گیرد و چه ویژگی‌هایی دارد.

خلاصه کتاب توتالیتاریسم
چرا به دام حکومت های توتالیتر می‌افتیم و چگونه می‌توانیم از آن‌ها نجات پیدا کنیم؟
هانا آرنت
در ۳۵ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب توتالیتاریسم

او از یهودستیزی شروع می‌کند، به توده‌های بی‌طبقه می‌پردازد و از پروپاگاندا و ایدئولوژی صحبت می‌کند. او در نهایت راه مبارزه با جامعه توتالیتار را به شما نشان می‌دهد.

پایان‌ های ضروری

هرس‌کردن یک گیاه، نوعی پایان‌دادن است؛ پایان‌دادن به شاخه‌های مرده، شاخه‌های بیمار یا حتی شاخه‌هایی که به‌خوبی بقیه نیستند. این کار باعث می‌شود تا گیاه به بهترین نحو رشد کند. انسان‌ها نیز گاهی به این هرس‌کردن نیاز دارند تا با پایان‌دادن به یک رابطه یا فعالیت، انرژی و زمان خود را برای کار بهتری هزینه کنند.

خلاصه کتاب پایان های ضروری
کارمندان، مشاغل و روابطی که باید آن‌ها را رها کنیم تا به جلو برویم
هنری کلاود
در ۲۵ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب پایان های ضروری

در این کتاب می‌خوانید که چه زمان‌هایی باید به کارها و روابط پایان دهید، چگونه این کار را انجام دهید، چطور از غم و اندوهی که پایان‌دادن به جان شما می‌اندازد، رهایی پیدا کنید و چطور به‌اشتباه موضوعی را به پایان نرسانید.

سابلیمینال

نه! نه! اشتباه نکنید! قرار نیست در لیست پرطرفدارترین خلاصه کتاب های بوکاپو درباره فابل‌های صوتی‌ای صحبت کنیم که گفته می‌شود فقط با گوش‌کردن به آن‌ها همه مسائلتان حل می‌شود. (از پیداکردن شریک عاطفی تا رویش دوباره مو!) درواقع این کتاب می‌خواهد به سؤال‌های زیر پاسخ ‌دهد:

 ضمیر ناخودآگاه چیست؟ هدف اصلی آن چیست؟ ضمیر ناخودآگاه چگونه با ضمیر خودآگاه ارتباط برقرار می‌کند؟ زبان بدن چه ارتباطی با ضمیر ناخودآگاه دارد؟

خلاصه کتاب سابلیمینال
چگونه ذهن ناخودآگاه بر رفتارهای شما حاکم است!
لئونارد ملودینو
در ۴۰ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب سابلیمینال

پاسخ سؤال‌هایی مثل: چه می‌شود که دو فرد یک خاطره را به دو شکل متفاوت به یاد می‌آورند؟ چرا گاهی احساساتی را تجربه می‌کنیم که دلیلی برایش نمی‌یابیم؟ آیا همه رفتارهای انسانی تحت کنترل اوست؟ و… نیز در این کتاب پیدا خواهد شد.

تنفس

احتمالاً بارها در جاهای مختلف از فواید تنفس صحیح شنیده‌اید؛ این که باعث سلامت بدن، افزایش طول عمر، خواب راحت یا حتی پوستی زیبا می‌شود. یا مثلاً در کتاب پاکسازی ذهن می‌خوانید که تمرکز بر تنفس می‌تواند به شما کمک کند تا روی بسیاری از افکار آزاردهنده تسلط داشته باشید و استرس خود را مدیریت کنید.

خلاصه کتاب تنفس
هنر صحیح نفس کشیدن
جیمز نستور
در ۳۰ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب تنفس

شاید به همین دلیل است که این کتاب در لیست پرطرفدارترین خلاصه کتاب های بوکاپو قرار می‌گیرد. این کتاب درباره اهمیت تنفس صحیح صحبت می‌کند؛ از اهمیت بازدم می‌گوید، و تمرین ۵ نفس ۵ ثانیه‌ای را به شما یاد می‌‌دهد.

تنفس صحیح، یکی از پرطرفدارترین خلاصه کتاب های بوکاپو

عادت به اکنون

چند بار برایتان پیش آمده که یک کار را به تعویق بیندازید؟ آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که دلیل آن چیست؟ این کتاب دلایل این عادت خانمان‌سوز را بررسی می‌کند و به شما راهکارهایی می‌‌دهد تا از شرش خلاص شوید و دیگر عذاب وجدان کارهای تلنبارشده، شما را از درون نبلعد.

خلاصه کتاب عادت به اکنون
چیره‌شدن بر اهمال‌کاری و لذت‌بردن از تفریح بدون احساس گناه
نیل فیور
در ۳۴ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب عادت به اکنون

اگر مشتاقید که خیلی زود این مسئله را حل کنید، می‌توانید در کنار این کتاب، کتاب راهنمای درمان اهمال کاری را نیز در لیست مطالعاتی خود قرار دهید. فقط خواهش می‌کنیم، آن را به زمان دیگری موکول نکنید. همین الان بخوانیدش.

شجاع باش، نه بی نقص

از شکست نترسید. درگیر این نباشید که همه را از خود راضی نگه دارید. کمال‌گرایی افراطی را کنار بگذارید. جسور باشید و همان‌طور که دوست دارید، زندگی کنید.

این کتاب می‌خواهد این نکات را به زنان و دختران بگوید تا کمتر به خود سخت بگیرند؛ چراکه معتقد است از کودکی دختران را طوری تربیت می‌کنند که بی‌نقص باشند و پسران را طوری تربیت می‌کنند تا از شکست هراسی نداشته باشند.

خلاصه کتاب شجاع باش نه بی نقص
راهنمای رهایی از کمال‌گرایی برای زنان جوان
ریشما سوجانی
در ۲۵ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب شجاع باش نه بی نقص

نویسنده با ذکر نمونه‌هایی نشان می‌دهد که منظورش از شجاعت چیست و در آخر به زنان یاد می‌دهد، چگونه شجاع باشند و دیگر از شکست نترسند.

سخن آخر

از پرطرفدارترین خلاصه کتاب های بوکاپو که در این مقاله آن‌ها را معرفی کردیم، کدام یک را مطالعه کرده‌اید؟ به نظر شما چرا این کتاب‌ها جزو پرطرفدارترین‌ها هستند؟ بعد از خواندن این مقاله می‌خواهید کدام یک از این خلاصه‌ها را شروع کنید؟

سوالات متداول
خواندن خلاصه کتاب چه کمکی به من می‌کند؟

در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند و شما را با عصاره محتوای یک کتاب آشنا می‌کند. در صورت علاقه می‌توانید به فابل‌های صوتی خلاصه‌ها در بوکاپو گوش کنید تا همزمان با کتاب به کارهای دیگر خود نیز برسید.

پرطرفدارترین خلاصه کتاب های بوکاپو کدام موارد هستند؟

بی حد و مرز، شجاعت، مزرعه حیوانات، قدرت بی‌قدرتان، توتالیتاریسم، پایان‌‌های ضروری، سابلیمینال، تنفس، عادت به اکنون، شجاع باش، نه بی‌نقص.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *