کتاب هایی برای شناخت بیشتر خود

با این کتاب ها خودت رو بیشتر بشناس

با این کتاب ها خودت رو بیشتر بشناس! احتمالا این تیتر برای همه ما بسیار جذاب است. زیرا به‌خوبی می‌دانیم که دوست داشتن خودمان و رسیدن به صلح درونی، سبب موفقیت بیشتر در زندگی و رسیدن به اهدافمان می‌شود.

مهم‌ترین عامل دوست داشتن خود، خودشناسی است. ما با شناخت بیشتر خود می‌توانیم آرزوهایمان را از دنیای خیال بیرون بکشیم و پیش چشم خود، در دنیای واقعی ببینیم. پس برای آشنایی با کتاب‌های خودشناسی و دستیابی به این مهم، این مقاله از مجله بوکاپو را از دست ندهید.

با این کتاب ها خودت رو بیشتر بشناس

همان‌طور که از ابتدا گفتیم، قصدمان از نوشتن این مقاله آشنایی بیشتر شما با کتاب‌هایی است که سبب می‌شوند خودتان را بهتر بشناسید. پس در ادامه با ما باش و با این کتاب ها خودت رو بیشتر بشناس.

۱. کتاب نیمه تاریک وجود

سفر همیشه لذت‌بخش است؛ حال تصور کنید این سفر، یک سفر شگفت‌انگیز به درونمان باشد تا عمیق‌ترین لایه‌های ذهن‌مان را بشکافد و خود واقعی‌مان را به ما نشان دهد. شگفت‌انگیز نیست؟

کتاب نیمه تاریک وجود این کار را با ما می‌کند. این کتاب به ما یاد می‌دهد تا برای شناخت کامل خود، ابتدا سایه خود را بشناسیم. دوست دارید با مفهوم سایه بیشتر آشنا شوید؟ پس خلاصه این کتاب را از دست ندهید.

خلاصه کتاب نیمه تاریک وجود
به وجودتان جانی تازه ببخشید
دبی فورد
در ۵۰ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب نیمه تاریک وجود

۲. کتاب من خودم و ما

ویژگی‌های فردی و جهان‌بینی شما ممکن است باعث آسیب‌رساندن به سلامت شما شوند؛ اما چگونه؟ این پرسشی است که پاسخ آن را با خواندن این کتاب خواهید گرفت. این کتاب در زمینه روانشناسی شخصیت است.

من، خودم و ما به شما کمک می‌کند تا درک عمیقی از رفتارها و شخصیت خود پیدا کنید. این درک عمیق، در جنبه‌های مختلف زندگی به کمک شما می‌آید و باعث می‌شود زندگی را درست‌تر و عمیق‌تر بگذرانید. با این کتاب ها خودت رو بیشتر بشناس!

خلاصه کتاب من، خودم و ما
چه ارتباطی بین علم شخصیت شناسی و سلامت فردی وجود دارد
برایان لیتل
در ۲۹ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب من، خودم و ما

۳. کتاب جنبه مثبت روی تاریک شما

باورتان می‌شود که جنبه تاریک شخصیت شما می‌تواند در مواقعی به کمک‌تان بیاید؟ این کتاب به شما می‌گوید که گاهی ویژگی‌های منفی شخصیت شما می‌توانند زندگی شما را نجات دهند.

کتاب جنبه مثبت روی تاریک شما به شما می‌آموزد که چطور احساسات منفی می‌توانند شما را برای داشتن بینشی عمیق‌تر، رهبری و مدیریتی قدرتمندتر و زندگی موفق‌تر هدایت کند.

خلاصه کتاب جنبه مثبت روی تاریک شما
چگونه جنبه تاریک شخصیت شما، می‌تواند به کمک‌تان بیاید؟
اثر تاد بی. کاشدان و رابرت بیسواس دینر
در ۳۳ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب جنبه مثبت روی تاریک شما

پس اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهند حتی با کمک صفات و احساسات منفی خود هم رشد کنند، خواندن خلاصه این کتاب در بوکاپو را در اولویت خود قرار دهید.

با این کتاب ها خودت رو بیشتر بشناس تا ببینی احساسات منفی گاهی جنبه مثبت هم دارند

۴. کتاب غول درونتان را بیدار کنید

در کتاب غول درونتان را بیدار کنید خواهید آموخت با تصمیمات و باورهایتان، تبدیل به شخصی شوید که همیشه آرزویش را داشتید. طرز فکر شما باعث ایجاد قانون‌هایی در زندگی‌تان خواهد شد که که به‌دنبال آن، زندگی شما تغییرات بزرگی می‌کند.

پس اگر می‌خواهید با شناخت بیشتر خود عادات بدتان را تغییر دهید، عادت‌های مثبت بسازید و زندگی‌تان را متحول کنید. این کتاب برای شما در بوکاپو قرار گرفته است.

خلاصه کتاب غول درونتان را بیدار کنید
راهنمایی جامع برای تغییر فوری افکار، احساسات، روابط شخصی و چالش‌های زندگی
آنتونی رابینز
در ۴۵ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب غول درونتان را بیدار کنید

۵. کتاب چهار گرایش

در ادامه مقاله‌ی با این کتاب ها خودت رو بیشتر بشناس سراغ کتاب چهار گرایش می‌رویم. انسان‌ها دارای چهار گرایش متفاوت هستند. این ۴ گرایش عبارت‌اند از: حامیان، پرسشگران، لطف‌کنندگان و سرکش‌ها.

شما زمانی می‌توانید خودتان را بهتر بشناسید و کیفیت روابطتان را بهبود بخشید که این ۴ گرایش را بشناسید و درک کنید. این کتاب به همین منظور نوشته شده است. با خواندن این کتاب می‌توانید درک بهتری از خودتان داشته باشید و زندگی شادتری را تجربه کنید.

خلاصه کتاب چهار گرایش
با شناخت گرایش شخصیتی‌تان، خود را بیشتر بشناسید و ارتباطات خود را بهبود ببخشید
گرچن روبین
در ۳۴ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب چهار گرایش

۶. کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

در وجود همه ما کودکی وجود دارد؛ کودکی که به احتمال زیاد ترسیده، بی‌پناه و آسیب‌دیده است. دلیل همه این اتفاقات تله‌های عمیق و دردناک وجودی ما هستند. اما این تله‌های روانی چه هستند؟ چگونه می‌توان آن‌ها را شناخت و با آن‌ها مقابله کرد؟

چگونه می‌توان گودالی عمیق به گذشته حفر کردو به کودک ترسیده درون در مقابله با بحران‌ها و تله‌ها کمک کرد؟ دلیل گنجاندن این کتاب در مقاله‌ی با این کتاب ها خودت رو بیشتر بشناس این است که جفری یانگ در کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید، پاسخ تمامی پرسش‌های شما را می‌دهد.

خلاصه کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید
روانکاو خودتان باشید
جفری یانگ
در ۶۸ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

۷. کتاب من خوبم تو خوبی

ما می‌دانیم حتما برایتان پیش آمده که در مواقعی از زندگی، مرتکب رفتارهایی شوید که هیچگونه تناسبی با سنتان نداشته باشد. نه این‌که ما پیشگو باشیم، نه! این موضوع اصلا پدیده عجیبی نیست، برای همه افراد اتفاق می‌افتد و زیر سر بخش‌های مختلف شخص به نام‌های والد و کودک است.

خلاصه کتاب من خوبم، تو خوبی
چگونه با شناخت شخصیت والد و کودک درون‌تان، تصمیمات عاقلانه و درستی بگیرید
توماس هریس
در ۲۲ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب من خوبم، تو خوبی

کتاب من خوبم تو خوبی به تحلیل رفتارهای متقابل ۳ مولفه کودک، والد و بالغ می‌پردازد. ما با شناخت شخصیت‌های درونی‌مان، می‌توانیم احساساتمان نسبت به خود و دیگران را بهتر بشناسیم.

با این کتاب ها خودت رو بیشتر بشناس تا ببینی شخصیت والد و کودک درون ما نقش مهمی در رفتار های ما دارن

۸. کتاب قوانین طبیعت انسان

تصمیم‌هایی که می‌گیریم آینده ما را می‌سازند. پس گرفتن درست‌ترین تصمیم، می‌تواند زندگی ما را متحول کند. اما یکی از راه‌های تقویت قدرت تصمیم‌گیری شناخت درست عوامل تاثیرگذار و علت بنیادی انگیزه ما برای انجام یک کار است، پس با این کتاب ها خودت رو بیشتر بشناس!

این کتاب شما را با ابعادی از انسان که دست کم گرفته شده‌اند آشنا می‌کند. برای آشنایی با قوانین طبیعت انسان، این کتاب را در بوکاپو و تنها در ۴۰ دقیقه مطالعه کنید.

خلاصه کتاب قوانین طبیعت انسان
راهنمای آگاهانه زیستن
رابرت گرین
در ۴۰ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب قوانین طبیعت انسان

۹. کتاب ماندن در وضعیت آخر

شما یک نفر نیستید! این حقیقتی است که با خواندن کتاب ماندن در وضعیت آخر برایتان آشکار می‌شود. این کتاب درباره ابعاد مختلف شخصیت انسان، تضادهایش و تحلیل رفتارهای متقابل او است.

این کتاب به سوال‌هایی پاسخ می‌دهد که مدت‌ها است در ذهن همه ما بی‌پاسخ مانده‌اند. سوال‌هایی مانند چگونه دوست بداریم و دوست داشته شویم؟ چگونه خوب بمانیم؟ چگونه ردپای دردهای خود را پیدا کنیم؟ و پرسش‌هایی دیگر. توصیه می‌کنیم خلاصه این کتاب ارزشمند را در بوکاپو از دست ندهید.

خلاصه کتاب ماندن در وضعیت آخر
بهترین وضعیت ممکن شما چیست؟
توماس آنتونی هریس
در ۴۸ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب ماندن در وضعیت آخر

۱۰.  کتاب موهبت کامل نبودن

در مقاله با این کتاب ها خودت رو بیشتر بشناس کتاب‌هایی را به شما ارائه کردیم که در خودشناسی کمک بزرگی به شما می‌کنند. به‌عنوان آخرین کتاب می‌خواهیم کتابی را معرفی کنیم که در ۲۴ دقیقه به شما بگوید چطور خودتان را آن‌طور که هستید دوست داشته باشید.

پس برای آن‌که بتوانید خودتان را بهتر بشناسید و خودتان را دوست داشته باشید، خلاصه کتاب موهبت کامل نبودن را از دست ندهید.

خلاصه کتاب موهبت کامل نبودن
چطور کسی را که فکر می‌کنید باید باشید، رها کنید و کسی که هستید را در آغوش بگیرید؟
برنی براون
در ۲۴ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب موهبت کامل نبودن

چرا خواندن کتاب خودشناسی مهم است؟

هنگامی که یک فرد به خودشناسی می‌رسد، می‌تواند آگاهانه‌تر عمل کند. او درون خودش را به‌خوبی می‌شناسد پس می‌داند که از دنیا و آدم‌های آن چه می‌خواهد. این آگاهی می‌تواند در همه جنبه‌های زندگی یک فرد به کمک او بیاید. در ساختن روابط بهتر، در داشتن شغل مورد علاقه، در انجام کارهایی که سبب تسکین فرد می‌شود و… .

رسیدن به خودشناسی کار آسانی نیست و یک فرد برای شناخت بهتر درون خود، به انجام کارهایی نیاز دارد. کارهایی مانند مراجعه به مشاوره، انجام مدیتیشن، نوشتن و غیره. یکی از کارهایی که به شناخت بهتر فرد از خودش کمک بزرگی می‌کند، خواندن کتاب‌های خودشناسی است.

هرچه بیشتر بخوانید، بیشتر به دنیای اسرارآمیز درون خود واقف می‌شوید. پس خواندن این ۱۰ کتاب را در اولویت قرار دهید و برای مطالعه بیشتر، سری به خلاصه کتاب های رشد و توسعه مهارت‌های فردی در بوکاپو بزنید.

اهمیت خواندن کتاب های خودشناسی: با این کتاب ها خودت رو بیشتر بشناس

سخن آخر

ما در این مقاله ۱۰ کتاب خودشناسی به شما معرفی کردیم. کتاب‌هایی که با خواندن آن‌ها می‌توانید لایه‌های عمیق وجودی خود را شناسایی کنید، با درونتان به صلح برسید و اتفاقات بهتری برای خود رقم بزنید. پس این کتاب‌ها را بخوان، با این کتاب ها خودت رو بیشتر بشناس و دنیای زیباتری برای خودت رقم بزن.

سوالات متداول
بهترین کتاب‌های خودشناسی کدام‌ها هستند؟

کتاب‌های زیادی برای خودشناسی وجود دارند. کتاب نیمه تاریک وجود، من خودم و ما، چهار گرایش، من خوبم تو خوبی و ... از جمله کتاب‌های معروف در این حوزه هستند.

کتاب های خودشناسی چه کمکی به ما می‌کنند؟

کتاب‌های خودشناسی به ما کمک می‌کنند تا لایه‌های پنهان درون خود را کشف کنیم، آن‌ها را کاملا بشناسیم و با درون خود به صلح برسیم.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *