روش های سرمایه گذاری

سرمایه گذاری چیست؟ بایدها و نبایدهای سرمایه گذاری

راه رسیدن به آزادی مالی مشخص است. کار کنید، با استفاده از سود کسب‌وکار و یا پس‌انداز درآمد شغلی که در آن مشغول هستید، سرمایه گذاری کرده تا درآمدهای جانبی برای خود ایجاد کنید و تا رسیدن به وضعیت مطلوب مالی این کار را ادامه دهید.

اما نکته مهم این است که در مسیر سرمایه‌گذاری، موانع ذهنی، دانشی و رویکردی وجود داشته که باید آن‌ها را برطرف کنید. به طور کلی، رعایت بایدها و نبایدهای حوزه سرمایه‌گذاری، برای رسیدن به آزادی مالی امری اجتناب ناپذیر است. در این مقاله از مجله بوکاپو نیز، به تشریح زوایای مختلف سرمایه‌گذاری می‌پردازیم.

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه‌گذاری عمل تخصیص منابع (به‌طور معمول پول)، با انتظار ایجاد درآمد یا سود است. شما می‌توانید در یک کسب‌وکار و یا دارایی سرمایه‌گذاری کنید. یعنی املاک، مستغلات و یا سایر دارایی‌ها را خریده و به امید اینکه آن‌ها را در قیمت‌های بالاتری به فروش برسانید، نگه‌دارید.

برای آشنایی بیشتر و بهتر با ذهنیت‌های موردنیاز برای سرمایه‌گذاری موفق و رسیدن به آزادی مالی، مطالعه کتاب پول از آنتونی رابینز پیشنهاد بسیار خوبی است.

انواع سرمایه گذاری

به علت وجود گزینه‌های متعدد، سرمایه‌گذاری می‌تواند برای بسیاری از مردم گیج‌کننده باشد. در این بخش از مقاله، شما را با جنبه‌های مختلف هر نوع سرمایه‌گذاری که شامل راه های سرمایه گذاری کوچک و بزرگ می‌شود آشنا کرده و توضیحاتی پیرامون هرکدام ارائه می‌دهیم.

  • روش های سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاری روش‌های متفاوتی دارد. در ادامه برخی از این روش‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

۱. سرمایه گذاری در بانک:

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در بانک است. برای این کار می‌بایست در بانک افتتاح حساب کرد. به‌طور کلی، دو نوع حساب سپرده در بانک وجود دارد:

  • حساب سپرده کوتاه‌مدت

حساب‌هایی هستند که به آن‌ها سود تعلق گرفته و در عین حال افراد، بدون هیچ گونه محدودیتی امکان برداشت و یا واریز به این حساب را دارند. سود تعلق گرفته به این حساب‌ها از سودی که به حساب‌های سپرده بلند مدت تعلق می‌گیرد، بسیار کمتر است. اما امکان دسترسی به تمام یا بخشی از موجودی حساب، در هر لحظه برای صاحب حساب فراهم است.

  • حساب سپرده بلندمدت

اگر مبلغی دارید که در کوتاه‌مدت به آن نیازی نداشته و قصد سپرده‌گذاری در بانک را دارید، استفاده از این نوع حساب برای شما بهترین گزینه است. بانک‌ها با موجودی حساب شما سرمایه‌گذاری کرده و شما را در سود حاصل از آن سهیم می‌کنند. در این نوع حساب‌ها، اصل و میزان سود تضمین‌شده است. امکان برداشت از این حساب‌ها تا زمانی که از قبل تعیین می‌شود وجود ندارد. این مدت زمان، حداقل یک سال است.

سرمایه گذاری در بانک

۲.  سرمایه گذاری در بورس

برای سرمایه‌گذاری در بورس، راه‌های متعددی وجود دارد که با توجه به افق زمانی ، میزان ریسک‌پذیری و نوع سرمایه‌گذاری مطلوب خود، می‌توانید از بین این موارد انتخاب کنید. کتاب سرمایه گذار هوشمند، یک کتاب مرجع برای کسانی است که تصمیم به شروع سرمایه‌گذاری به‌خصوص در بازار بورس دارند.

خرید و فروش مستقیم سهام:

با افتتاح حساب نزد یک کارگزاری و دریافت کد بورسی، امکان خرید و فروش مستقیم اوراق مالکیت شرکت‌ها یا همان سهام برای شما وجود دارد. سود حاصل از سرمایه‌گذاری به این صورت، از دو مسیر حاصل می‌شود: تقسیم سود سالیانه شرکت‌ها و رشد قیمت خود سهام خریداری شده

صندوق درآمد ثابت:

کسانی که این صندوق‌ها را خریداری می‌کنند، افرادی هستند که به دنبال ریسک کم و سود تضمین‌شده می‌گردند. این صندوق‌ها میزان کمی سود بیشتر از بانک برای خریداران خود ایجاد می‌کنند. کار این صندوق‌ها به این شکل است که سرمایه‌های جذب شده از مردم را در اوراق کم ریسک، مثل گواهی سپرده بانکی، اوراق مشارکت دولتی یا اسناد خزانه اسلامی سرمایه‌گذاری کرده و سودی مشخص را به سرمایه‌گذاران خود پرداخت می‌کنند.

صندوق‌های سهامی:

در این نوع صندوق‌ها، اکثر سبد دارایی سرمایه‌گذاران در سهام شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری شده و به همین دلیل، نسبت به صندوق‌های دیگر ریسک بیشتری دارند. این صندوق‌ها بیشتر مناسب افراد ریسک‌پذیر و با افق سرمایه‌گذاری بلند مدت است.

سرمایه گذاری در بورس

صندوق‌های مختلط:

نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بوده که معمولاً ۴۰ تا ۶۰ درصد دارایی خود را در بازار سهام سرمایه‌گذاری کرده و ۶۰ تا ۴۰ درصد را نیز در اوراق سرمایه‌گذاری می‌کنند. این صندوق‌ها از نظر میزان بازدهی و ریسک، حدی بین صندوق‌های درآمد ثابت و صندوق‌های سهامی دارند.

صندوق طلا:

این دسته از صندوق‌ها، حداقل ۷۰ درصد از دارایی خود را روی اوراق مبتنی بر سکه طلا و مابقی را بر روی وجه نقد سرمایه‌گذاری می‌کنند. به علت اینکه بخش عمده سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها بر روس سکه طلا است، سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها به نوعی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم روی سکه بوده که در نهایت، تابع قیمت دلار و نرخ جهانی طلا است.

۳. سرمایه گذاری خارجی

برای سرمایه‌گذاری به‌صورت دلاری و در خارج از کشور، راه‌های زیادی وجود داشته که مشهورترین گزینه‌های موجود، بازارهای بورس ازجمله نیویورک، نزدک،لندن، توکیو، شانگهای و … و نیز بازار فارکس و بازار ارزهای دیجتال هستند.

۴.  سرمایه گذاری روی ملک

سرمایه‌گذاری بر روی املاک و مستغلات سابقه‌ای طولانی در ایران دارد. یکی از کسانی که عاشق سرمایه‌گذاری در بازار ملک است، رابرت کیوساکی نویسنده کتاب مشهور پدر پولدار پدر بی پول بوده که مطالعه کتابش، به کلیه افراد توصیه می‌شود. عموماً سرمایه‌گذاران از طرق زیر در این بازار کسب سود می‌کنند:

  • نوسان گیری از قیمت مسکن، از طریق خرید و فروش در کوتاه مدت
  • ایجاد ارزش افزوده در قیمت ملک از طریق نوسازی، بازسازی و سپس فروش آن
  • خرید و نگهداری ملک با هدف رشد قیمت دارایی
  • خرید خانه‌های قدیمی و ساخت‌وساز
  • مشارکت در ساخت
  • سرمایه‌گذاری در اجاره

۵. سرمایه گذاری بر روی طلا و فلزات گران‌بها

سرمایه‌گذاری در بازار طلا نیز یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بین ایرانیان است. تنها یک راه برای کسب سود از طریق سرمایه‌گذاری در طلا وجود دارد و آن خرید در قیمت پایین و فروش در قیمتی بالاتر است. برای سرمایه‌گذاری در این بازار، راه‌های زیر وجود دارد:

  • خرید طلای نو: در این حالت شما هم مالیات و هم اجرت را پرداخت می‌کنید که بدترین شکل برای سرمایه‌گذاری است.
  • خرید طلای بدون اجرت: در این حالت شما در بهترین شکل صرفاً مالیات را پرداخت می‌کنید.
  • خرید طلای آب‌شده: در این حالت نیز شما اجرت را پرداخت نمی‌کنید. اما ریسک تقلبی بودن طلا وجود داشته و درصورتی که آشنایی کافی با این بازار ندارید، اصلاً توصیه نمی‌شود.
  • خرید سکه: یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری در این بازار خرید سکه است. همچنین با داشتن کد بورسی، می‌توانید از طریق بورس کالا، گواهی سپرده سکه خریداری نموده که دراین صورت، اصالت سکه‌ها نیز قبلاً چک شده و نگرانی از بابت تقلبی بودن آن‌ها وجود ندارد.

سرمایه گذاری شخصی

مهارت سرمایه‌گذاری، یکی از اصلی‌ترین مهارت‌هایی است که هر کس در طول زندگی باید آن را کسب کند، کتاب مدیریت پول، توصیه‌هایی برای بالا بردن امنیت مالی و دوری جستن از بدهی‌هاست که خواندن آن به هرکسی توصیه می‌شود.

خلاصه کتاب مدیریت پول
روشی اثبات شده برای افزایش امنیت مالی و ایجاد رفاه بیشتر
دیو رمزی
در ۳۲ دقیقه مطالعه کنید
مشاهده کتاب مدیریت پول

اگر که به‌صورت شخصی دارایی‌های خود را مدیریت کرده و یا تازه به دنیای سرمایه‌گذاری قدم می‌گذارید، به این نکات توجه داشته باشید:

  • به توصیه‌های دیگران اکتفا نکنید. سواد مالی، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید آن را کسب کنید. به آموزش در این زمینه اهتمام بورزید.
  • بودجه‌بندی را یاد بگیرید. با در نظر گرفتن مقداری مشخص برای هر بخش از هزینه‌های زندگی خود، جریان مالی خود را کنترل کنید.
  • مبلغی را به‌عنوان ذخیره اورژانسی کنار بگذارید. با انجام این کار تا میزان زیادی از نگرانی‌های مالی رهایی پیدا می‌کنید.
  • به فکر بازنشستگی خود باشید. در برنامه‌ای که برای سرمایه‌گذاری خود در نظر می‌گیرید، به سنین بازنشستگی توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  • خودکنترلی را تمرین کنید. فقط چیزهایی که نیاز دارید را خریده و از صرف هزینه‌های بی‌مورد بپرهیزید.

سرمایه گذاری شخصی

  • به مالیات توجه کنید. آگاهی از قوانین مالیاتی برای هرکسی لازم بوده و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های قانونی این حوزه، برای حفظ ثروت شما ضروری است.
  • از سلامتی خود مراقبت کنید. مهم‌ترین دارایی هر فرد، نه پول که سلامتی او است.
  • از دارایی‌های خود مراقبت کنید. در نظر گرفتن بیمه‌های مختلف برای دارایی‌های در معرض خطر، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در این حوزه انجام داد.

سرمایه گذاری با پول کم

قبل از شروع سرمایه‌گذاری با پول کم، باید به دو نکته اساسی توجه داشت:

  • بدهی‌هایی که بهره بالا دارند بپردازید: اگر بدهی دارید که بهره بالایی دارد، ابتدا آن‌ها را تسویه کنید. زیرا این بدهی‌ها، سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شما را نیز از بین می‌برند.
  • مبلغی را به‌عنوان ذخیره اضطراری کنار بگذارید: مبلغی حداقل معادل هزینه‌های ۳ ماه زندگی خود را کنار بگذارید. باید اطمینان داشته باشید که در صورت از دست دادن شغلتان یا هر اتفاق مشابهی، مشکلی به لحاظ مالی نخواهید داشت.

پس از اطمینان از انجام این دو کار، باید به سراغ بازارهایی رفت که امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ کم در آن‌ها فراهم است. در این قسمت به ذکر چند مورد از این بازارها می‌پردازیم:

راه‌های سرمایه‌ گذاری کوچک:

  • بازار بورس:

خرید مستقیم سهام در بازار بورس، با حداقل ۵۰۰ هزار تومان امکان‌پذیر است. در شرایطی که پول کمی در اختیار دارید و باید سهام خاص را انتخاب کنید، اطلاعات کتاب سهام عادی با سود غیرعادی، به شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

  •  صندوق‌های سرمایه‌گذاری:

قیمت صدور هر صندوق بر اساس شرایط آن متفاوت است. بر اساس بودجه خود، به دنبال انتخاب صندوق مناسب باشید.

  •   ارزهای دیجیتال:

با در اختیار داشتن هر مقدار نقدینگی، امکان خرید برخی از ارزهای دیجیتال برای شما مهیا است.

  • سرمایه‌گذاری در طلا و سکه:

خرید سکه‌های گرمی، صندوق‌های طلا و سایر گزینه‌های این حوزه نیز از ظرفیت‌های بالقوه سرمایه‌گذاری هستند.

  • بانک:

سپرده‌گذاری در بانک نیز با هر مبلغی امکان‌پذیر است. اگر به دنبال سود کم ریسک و تضمینی هستید، بهترین گزینه برای شما بانک است.

بهترین راه های سرمایه گذاری

بهترین راه سرمایه‌گذاری برای هرکسی متفاوت بوده و بستگی به عوامل متعددی دارد که باید به آن‌ها توجه کر. اما استفاده از تجربیات افراد خبره در این زمینه قطعاً سودمند خواهد بود. مطالعه کتاب اصول سرمایه گذاری از زبان وارن بافت ما را با نکات توصیه‌شده توسط یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران دنیا آشنا می‌کند. هنگام انتخاب بین گزینه‌های موجود برای سرمایه‌گذاری، به موارد زیر توجه کنید:

  • توازن بین سود و ریسک

هر نوع سرمایه‌گذاری با میزانی از ریسک همراه است. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، میزان ریسک پذیری شما و سهم دارایی‌های متفاوت و ریسک هر کدام در پرتفوی سرمایه‌گذاری‌تان است.

  • بودجه سرمایه گذاری

میزان بودجه شما برای سرمایه‌گذاری، بر انتخاب‌های شما اثر می‌گذارد. گزینه‌های موجود برای سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیاردی و ۱۰۰ میلیونی به‌هیچ‌وجه یکسان نیستند.

  • افق زمانی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سرمایه‌گذاری، افق زمانی است. هرچه افق زمانی بلندتر در نظر گرفته شود، نوسانات کوتاه مدت تأثیر کمتری بر میزان سود فرد دارد.

بهترین راه سرمایه گذاری

با در نظر گرفتن ترجیحات شخصی در این سه حوزه، بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای هر شخص مشخص می‌شوند.

راه های سرمایه گذاری پرسود

سود و ریسک، دو روی یک سکه هستند. هرچه میزان سود مورد انتظار از یک سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، میزان ریسکی که باید متحمل شوید نیز بیشتر خواهد شد. به‌طورکلی پرسودترین و در عین حال پر ریسک‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • شراکت در یک مجموعه:

شرکت‌ها به دلایل متعدد مالی و فنی به دنبال شرکای تجاری و یا استراتژیک می‌گردند. با انتخاب درست این شرکت‌ها، می‌توان از سود حاصل در این مجموعه‌ها به‌خوبی استفاده کرد.

  • سرمایه گذاری در استارتاپ:

یکی از راه‌های بسیار مطرح در سطح جهانی، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها است. سرمایه‌گذاران اولیه در این شرکت‌ها، در صورت موفقیت، چندین برابر مبلغ سرمایه‌گذاری خود را به دست خواهند آورد.

هفت نکته کلیدی که در جذب سرمایه برای استارت‌آپ خود باید رعایت کنید! پیشنهاد مطالعه: هفت نکته کلیدی که در جذب سرمایه برای استارت‌آپ خود باید رعایت کنید!
  •  خرید عرضه اولیه:

خرید عرضه‌های اولیه بورسی نیز یکی از پرسودترین سرمایه‌گذاری‌ها به‌حساب می‌آید. هرچند عموماً مبلغ سرمایه‌گذاری هر فرد در عرضه‌های اولیه عدد ناچیزی است، اما معمولاً سودهای خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند.

  •  سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال:

این روزها کمتر کسی افسوس خرید بیت کوین در سال ۲۰۰۹ را نمی‌خورد، بازار ارزهای دیجیتال، یکی از پر فراز و نشیب‌ترین بازارهای این روزهای دنیاست که امکان سودهای چند صد درصدی در آن فراهم است.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از راه های سرمایه گذاری پر سود است

  • سرمایه‌گذاری در بورس:

اگر به چند دهه گذشته اقتصاد ایران نگاه کنیم، در نهایت بازار بورس پرسودترین بازار برای سرمایه‌گذاری در بازه‌های زمانی متفاوت بوده است. در صورت عدم آشنایی و یا نداشتن وقت برای معامله‌گری، خرید یونیت صندوق‌های بورسی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است.

انواع مدل‌ های سرمایه‌گذاری

به‌طورکلی دو مدل برای سرمایه‌گذاری وجود دارد:  روش مستقیم و غیرمستقیم.

  • روش مستقیم سرمایه‌گذاری

بخی از افراد پس از صرف زمان برای آموزش و آشنایی با بازارها، با اتکا به دانش و تجربه خود، به بازارهای مختلف ورود کرده و در آن‌ها فعالیت می‌کنند. بازارهای هدف این دسته از افراد عموماً بازار بورس اوراق بهادار، بورس کالا، طلا، ارز، خودرو، مسکن و ارزهای دیجیتال است.

  • روش غیرمستقیم سرمایه‌گذاری

بخش قابل توجهی از افراد، زمان کافی برای یادگیری پیش‌نیازهای ورود به بازارها را نداشته و به همین دلیل، از این گزینه برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. این دسته از افراد، می‌توانند برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس از سبد گردان‌های اختصاصی و یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

سرمایه گذاری مولد چیست؟

فارغ از تعریف متداول از سرمایه ‌گذاری مولد که شاید در ذهنتان نقش بسته باشد، آن دسته از سرمایه‌گذاری‌هایی را که توان تولید بازدهی دارند، مولد می‌نامیم. سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه بورس، املاک و مستغلات انجام می‌شوند، عموماً از این دسته از سرمایه‌گذاری‌ها هستند.

برای اینکه بتوانیم به این سطح از سرمایه‌گذاری وارد شویم، باید مشکلات مالی خود را شناسایی کرده و آن‌ها را ریشه کن کنیم. کتاب ثروتمندترین مرد بابل، بهترین کمک در این مسیر است. برای آشنایی بیشتر با سرمایه‌گذاری مولد نیز، مطالعه مقاله سرمایه‌گذاری مولد پس از تولید کمک‌کننده خواهد بود.

سرمایه گذاری غیر مولد چیست؟

از زاویه‌ای دیگر، تعریفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که طبق آن اگر سرمایه‌گذاری ارزش‌افزوده‌ای ایجاد نکرده یا هرچند ارزش‌افزوده ایجاد کند، ولی مبتنی بر رانت باشد، آن سرمایه‌گذاری غیر مولد است. بسیاری از فعالیت‌های سفته‌بازی که در بازار رواج دارند، جزو این دسته از سرمایه‌گذاری‌ها قرار می‌گیرند.

بهترین سرمایه گذاری برای آینده

با توجه به عدم قطعیت‌هایی که در آینده وجود دارد، بهترین راه جهت کسب آمادگی برای مواجه با آن‌ها، توسعه فردی و سرمایه‌گذاری بر روی خودمان است در ادامه به بررسی سایر مزایای سرمایه‌گذاری بر خود می‌پردازیم:

۱. سرمایه‌گذاری روی دیگران را آسان‌تر می‌کند

شاید برخی فکر کنند که سرمایه‌گذاری روی خود نوعی خودخواهی باشد، اما به این نکته توجه نمی‌کنند که سرمایه‌گذاری روی خود و به‌تبع آن، افزایش توانمندی‌ها و حال خوبی که به‌واسطه آن کسب می‌کنیم، روی اطرافیان ما نیز اثر گذاشته و باعث بهبود حال آنان نیز می‌شود. داشتن ذهنیت ثروتمند از مهم‌ترین مسائلی است که باید برای کسب آن روی خود سرمایه‌گذاری کنیم و کتاب اسرار ذهن ثروتمند به این موارد می‌پردازد.

۲. همیشه به نتایج مثبت می‌انجامد

تمام اقسام دیگر سرمایه‌گذاری، تومان با ریسک است. ممکن است ۱۰۰ میلیون در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنید و درنهایت، عدد قابل توجهی برای شما باقی نماند. اما سرمایه‌گذاری بر روی خود، همواره اثربخش و بدون ریسک خواهد بود.

۳. اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد

عدم اعتمادبه‌نفس یکی از دلایل اصلی است که مردم از منطقه امن خود خارج نمی‌شوند. با سرمایه‌گذاری روی خود و افزایش توانمندی‌ها، درآمد و مهارت‌هایمان، اعتمادبه‌نفس ما بیشتر شده و برای کسب موفقیت‌های بزرگ‌تر آماده می‌شویم.

۴. ثبات درآمدی را تضمین می‌کند

با یادگیری مهارت‌ها و تخصص‌های جدید در حوزه کاری خودمان، درآمد فعلی ما تثبیت و زمینه رشد و ارتقا نیز برای ما فراهم می‌شود.

۵. باعث بهبود مستمر می‌شود

زمانی که ما ریسک می‌کنیم و از فضای امن خود خارج می‌شویم، موقعیت‌ها خود را نشان می‌دهند. وقتی ارزشی برای ارائه به بقیه داشته باشیم، ارتباطاتمان نیز قوی‌تر می‌شود. وقتی از تخصصتان برای کمک به بقیه استفاده می‌کنید، در مسیر رشد باقی می‌مانید.

بهترین راه سرمایه گذاری برای آینده

نتیجه گیری:

سرمایه‌گذاری مانند بسیار از تصمیمات دیگر به ترجیحات فردی هرکسی بستگی دارد. هرچه زودتر باید شروع پس از انداز و سرمایه‌گذاری کنید. قبل از آن بدهی‌های خود را پرداخت کرده و ذخیره اضطراری برای خود کنار بگذارید. بسته به دارایی خود، میزان ریسک‌پذیری و افق زمانی، سبدی از دارایی‌های مختلف تهیه‌کرده تا ریسک سرمایه‌گذاری را به حداقل برسانید.

سوالات متداول
پول خود را در کجا سرمایه ‌گذاری کنیم؟

بازارهای مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارند. شرایط اقتصاد کلان و ترجیحات فردی می‌توانند تعیین کنند که پول خود را در بورس، طلا، مسکن، ارزهای دیجیتال یا سایر بازارها سرمایه‌گذاری کنید.

بهترین راه‌های سرمایه گذاری چیست؟

پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد و هر کس با در نظر گرفتن میزان ریسک‌پذیری، مقدار سرمایه و افق زمانی مدنظر خود، باید بهترین فرصت را برای خود پیدا کند.

سرمایه گذاری با پول کم و سود زیاد امکان پذیر است؟

به‌طورکلی پاسخ این سؤال منفی است. سود حاصل از سرمایه به‌صورت معمول به شکل درصد معقولی از مبلغ سرمایه‌گذاری شده خواهد بود. هرچند، مثال‌های نقضی در بازار رمز ارزها دیده‌ شده است.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *